Tuesday, June 7, 2016

Fotózás

Mai bejegyzézemben, azt szeretném megosztani veletek, hogy hogyan is indultam neki a fotózásnak.

Bizonyára sokan úgy vagytok vele, hogy szívesen fotóznátok, de látjátok az árakat az egyes fényképezôk, és objektívek mellett. Ha hobby szinten is, de komolyabban szeretnétek ezzel foglalkozni, akkor mindenképpen egy digitális tükör reflexes, cserélhetô objektíves (DSLR) gépre lesz szükségetek. Egy ilyen darabot 100.000 Ft alatt újonnan nem igen kapni sajnos. Évekig engem is távol tartott a témától ez a tudat, így maradtam az iPhone-os fotózásnál.

Azonban idén február körül egy esôs este ez megváltozott. Pordán Dávid barátom mellett töltött hónapok alatt, egyszerûen akartam egy gépet..tudjátok az a tipikus "NEKEM EZ KELL" érzés fogott el.
Vaciláltam tudatlanságomban, hogy mit is vegyek, mi érné meg, persze a legolcsóbban.
Végül egy Canon EOS 350D típusú vázat vettem használtan 16.000 expóval. Tudni kell, hogy egy átlagos, nem felsô kategóriás (nem Full frame) gép kb 100-150.000 expó után igényelheti a zár cserét. (Aki az árakra kíváncsi, a neten hamar választ találhat) 
Senkit nem szeretnék arra bíztatni, hogy Canon-t, Nikon-t, vagy épp Sony-t vegyen... A leghelyesebb, ha olyat veszel, amit a barátaid is használnak...mindig lesz kölcsön objektív, csak ne törjétek össze, mint én, de errôl a következô sorban..

Na igen, de ott álltam egy vázzal objektív és pénz nélkül. 
A helyzetet úgy sikerült megoldanom, hogy egy régi barátomtól kölcsön kaptam egy fix50mm-es objektívet, ami kb másfél hónapig bírta, és sikerült összetörnöm..majd errôl mesélek késôbb.

Na, és megint ott álltam pénz és objektív nélkül.
Ekkor úgy döntöttem, hogy beszerzek egy régi orosz objektívet. Sokan azt mondák, ez hülyeség, mert a gépemen nagyon nehéz lesz használni, mert csak a keresôben látom akit/amit fotózok...igazuk is volt, piszkosul nehezen ment, de végül belerázódtam, és a 7000 ft-os Szovjet ipar csodájával jobban szeretek fotózni, mint bármi mással.

Ebbôl azt szeretném kihozni, hogy ne féljetek belevágni, és ha problémába ütköztök, akkor folytatni, a megoldást keresni. Dragan barátom mondja mindig "find solution" , és mindig megtaláljuk!

A képeimet ITT találjátok.

No comments:

Post a Comment